közZzöld

Tudj a hatásokról! Törekedj jobbításra! Amit megtudtál, azt másokkal is oszd meg!

Linkblog

2009.11.12. 19:15 Eli-from-zZz

Tudatos a tudatos?

Nemrégiben az egyik kedvenc blogomon egy nagyon érdekes cikkbe botlottam, ami azt a kérdéskört feszegeti, hogy mennyire tudatos egy magát tudatos vásárlónak nevező ember. Arra a következtetésre jutottak, hogy semennyire, hanem tisztán érzelmek alapján hozza meg minden ember a döntését.

  

Ebben semmi újdonság nincsen, ez szerintem is, a tudomány szerint is, és a marketingesek szerint is így van. Véleményem szerint viszont van különbség az érzelmen alapuló döntések között. Az addig rendben van, hogy jobban preferáljuk az olyan terméket, (legalábbis remélem) ami jó hatással van ránk. Ám az úgynevezett tudatos vásárló ennél tovább is mehet, ugyanis utánajárhat a dolgoknak! Az információ, amit ezáltal beszerzünk, szépen elkezd munkálkodni az agyunkban, és láss csodát: érzelmi döntéseink sokkal árnyaltabbá válnak.


 

Szerintem a tudatos vásárló abban különbözik az átlag információval rendelkező vevőtől, hogy ha egy reklám, vagy éppenséggel egy termék felkelti az érdeklődését, csakazértse hagyatkozik az így szerzett információra, hanem kutat alternatívák, összetevők, származási hely, csomagolási alapanyag, tápérték/energiafogyasztás után, és a végén hozza meg a döntését.


 

Igen, még mindig érzelmi döntéseket hozunk, de az emberi agy ilyen, viszont nem szabad elfelejteni, hogy akkora információ-áradatban élünk, amiben szinte bármit beszerezhetünk, és meghozhatjuk a lehető legoptimálisabb döntést! Sajnálatos módon nem minden ember veszi a fáradságot arra, hogy kielégítse a tudásvágyát (ha egyáltalán van neki ilyen), és csak a később olvas arról, hogy ezt vagy azt a terméket itt és ott betiltották különböző hatásai, következményei miatt. Ekkor teheti föl a kérdést, hogy vajon ez nálunk miért nincs így, és létrejön benne egy reakció, melyet a legtalálóbban undornak nevezhetnénk.


 

Természetesen az esetek nagy többségében már az elején meg lehet tudni mindent, ami az akarom- nemakarom kérdést eldöntheti, de sokan úgy gondolják, hogy a google (vagy a bing, vagy az ask, a yahoo, satöbbi) nem ilyenekre lett kitalálva, pedig jól használható ám erre is.


 

Ahogy régebben is mondtam, “gúgülre fel!”. Mindenkit arra bíztatok, hogy legyen szó bármiről, nyugodtan járjatok utána. Az esetek nagy többségében 5-10 perc alatt megtaláljátok azokat a dolgokat, amik szélesíthetik a látókörötöket, és egy idő után nagyon hasznos szokássá válhat ez a fajta hozzáállás.

 

komment

Címkék: tudatos vásárló


süti beállítások módosítása