A mostani üzleti trendnek az felel meg a legjobban, ha valami bio, öko, természetes, világvédő, vagy tudomisén micsoda. Ezt nem cask én (milyen meglepő :P) hanem a kozmetikumokat gyártó cégek is felismerték, ezért elkezdték vadul reklámozni termékeiket szép levelekkel és természetes összetevőkkel.
Az egész csak abban hibádzik, hogy olyan az egész, mintha egy szép szál aloe vertát beledobnánk egy vödör hipóba. Szerencsétlen növény nemnagyon tud majd érvényesülni, ugyanis élete hátralevő 4 másodpercében azzal lesz elfoglalva, hogy küzdjön a mérgek ellen...
A vásárlónak nehezíti a dolgát, hogy egyenlőre nincsen a kozmetikumok területén egységes cmke, vagy vizsgálat. Van többfajta szervezet, akik a plecsnilyüket ráteszik erre vagy arra, de ha nagyon szeretnénk tájékozódni, akkor magunknak kell megkeresni a válaszokat, vagy bionóm hatóanyag elemzőkhöz kell fordulni.
Ezért lehet hálával üdvözölni a Hamburgi Fogyasztói Központ követelését:
- A valódi természetes kozmetikumokat gyártók rövid távon egységes logóban egyezzenek meg.
- Amilyen gyorsan csak lehetséges, a törvényhozó világos előírásokat rögzítsen a kozmetikai rendeletben. Független bevizsgáló helyek felügyeljék a kritériumok betartását.
Forrás:
- Megtévesztő "BIO" és "Természetes" felirat a kozmetikai termékeken
- Majdnem mindenben hazudott az AVON
- Globalizációs következmények - a természetes környezet megszűnése - a vegyi anyagok elterjedése?
- Családban marad - a vegyi anyagok
- Környezetkímélő tisztítószerek
- Kritikus kozmetikai összetevők
Ajánlott bejegyzések: